
יחידה פלנטרית בגירים אוטומטיים
אורטוב גירים אוטומטיים בע"מ יבוא, שיפוץ, תיקון והחלפה גירים אוטומטיים לרכב.
נסיעת בדיקה -חינם.
גיר אוטומטי עם יחידה פלנטרית הוא גיר לרכב הכולל מנגנון המאפשר לרכב להחליף הילוך באופן עצמאי אוטומטי, ללא צורך בהתערבות מצד הנהג.
יחידה פלנטרית מהווה יחידת העברת כוח העומדת בפני עצמה, היכולה להעביר את התנועה בשינויי מהירויות ובהדרגה, לגירים אוטומטיים הידרומטרים יש שתי יחידות פלנטריות.הדמיה של החלק הפלנטרי בגיר האוטומטי המכלל הפלנטרי בנוי ממספר יחידות פלנטריות והוא חלק מגיר אוטומטי.
יחידה פלנטרית
המיוחד לשיטת שילוב זו, שכל גלגלי־השיניים שלובים יחד בקביעות.
כל יחידה פלנטרית בגירים אוטומטיים בנויה כך: דסקת הבסיס הגדולה ביותר שעל החלק הפנימי שלה ישנם שיניים ומרכזה חלול, בחלל שבמרכזה יש גלגל שיניים יותר קטן, שיכול לנוע באופן חופשי ללא קשר עם דסקית הבסיס, כשהוא מעביר את הסיבובים מהמנוע, דסקת הבסיס והדיסקה שנמצאת בחלל דסקת הבסיס יכולים להסתובב ללא תלות אחד בשני, כך שאם דסקת הבסיס נעצרת, הדסקה שבמרכז יכולה להמשיך להסתובב על צירה.
בחלל שבין דסקת הבסיס ובין הדסקה שבמרכז, ישנם גלגלי שיניים קטנים הנקראים פלנטים, הם יכולים להיות 2, 3, עד 6 במספר. הם מחוברים למוט שהוא מחובר לדסקת בסיס מקבילה נוספת, וכשהיא מסתובבת הפלנטים מסתובבים ביחד איתה סביב גלגל השיניים המרכזי. מהירות סיבובם של הפלנטים תלויה במהירות הסיבוב של הגלגל המרכזי. על ידי יצירת הבדל בין מהירויות הסיבוב של הגלגל הפנימי, המרכזי, ובין דסקת הבסיס כך ניתן לקבוע את מהירות סיבוב הפלנטים. כשדסקת הבסיס והגלגל המרכזי מסתובבים במהירות שווה הפלנטים לא ינעו. המהירות הנמוכה ביותר של הפלנטים תהיה כאשר דסקת הבסיס לא זזה.במצב רוורס שכרוצים לסוע אחורה, מוט החיבור לא זז, הגלגל המרכזי מסתובב הפלנטים מסתובבים ומסובבים את דיסקת הבסיס בכיוון ההפוך. ליחידה הפלנטרית ישנם סנדלי בלימה העוצרים או מאיטים את דסקת הבסיס, בהתאם לנסיעה ברכב.