
אבחון תקלות בגירים אוטומטיים על סמך רעשים
אורטוב מכון גירים אוטומטיים מוסמך משרד התחבורה לבחינת גירים אוטומטיים מחויב להיות מעודכן בכל הציוד הטכנולוגי החדיש הקיים כיום בשוק בארץ ובחו"ל, וכל זאת כדי לתת מענה טוב יותר,מהיר יותר וזול יותר לכם הלקוחות שלנו.קבלו את הטרנד הכי חדש כיום בשוק, אבחון תקלות בתיבות הילוכים בעזרת רעשים, אבחון באמצעות הרעש הנוצר עקב התקלה. הדבר בולט במיוחד בכלי הרכב החשמליים שבהם מכונאי במוסך השירות נדרש להאזין לרעש, כמקור לאבחון תקלות. בפועל, שמיעת הרעש כאמצעי לאבחון תקלות בגיר היא הרבה יותר מתוחכמת, ונדרש ציוד משוכלל להבדיל מציוד פשוט יחסית כמו הסטטוסקופ. מכשירים אלקטרוניים מתוחכמים הרגישים לרעשים הפועלים בטכניקות שונות.
מכשירים לאבחון תקלות בגירים אוטומטיים על סמך רעשים בטכנולוגיית DWT
מכשירים לאבחון תקלות בגירים אוטומטיים על סמך רעשים בטכנולוגיית DWT (Driving While Texting ) בתרגום חופשי: יצירת טקסט בזמן נהיגה, כלומר: מעשה של כתיבה, שליחה או קריאת הודעות טקסט, דואר אלקטרוני, או שימוש דומה אחר של מכשיר אלקטרוני נייד, תוך הפעלת רכב מנוע, כמו מכונית, משאית או רכבת. מכשיר אלקטרוני הרגיש לרעשים מהרכב יאבחן את הרעש בגיר, יזהה באופן מדויק יותר, יאתר את מקור התקלה ויוציא פלט כתוב כמו דו"ח תוך כדי הנסיעה במכונית.
מכשירים לאבחון תקלות בגירים אוטומטיים על סמך רעשים בטכנולוגייתWavelet ,בטכנולוגיה זו המכשיר משמש לקידוד אותות, עיבוד אותות, כתוצאה משמיעת הרעשים. הליך מתמטי באנליזה נומרית ואנליזה פונקציונאלית.
דוגמה לאבחון תקלה על סמך רעש בגירים אוטומטיים
תקלה שהיא רטט בגירים אוטומטיים היא בדרך כלל רועשת. בדרך כלל קשה למצוא סימפטומים מוקדמים של כשל פוטנציאלי בגיר הקשור לרעש הרטט. ממיר Wavelet הוא כלי רב עוצמה כדי לחשוף מידע המגיע באותות הרטט מהגיר בזמן התקלה.פירוק המצב האמפירי (EMD) וקשת הילברט הם שיטה חדשה לניתוח של אותות שאינם ליניאריים ואינם קבועים, כלומר: רעשים משתנים מהגיר. אבחון הפועל בשיטה זו לניתוח אותות רטט לאבחון תקלות גירים אוטומטיים. התוצאות מראות כי את אלגוריתמי EMD וספקטרום הילברט הם מוצלחות ומדויקות יותר. מתקבלות תוצאות יותר יעילות מאשר אבחון בשיטת Wavelet.
מכשיר דיאגנוסטיקה על-קולי חדש
מתוצרת חברת Tracer Products אשר ממיר ומגביר צלילים על-קוליים שאינם נקלטים באוזן האדם והופך אותם לצלילים הניתנים לשמיעה. בזכות יכולת זו מאפשר המכשיר לשמוע רעשים העשויים להעיד על תקלות, כגון נזילות בבלמי אוויר, תקלות בתיבת ההילוכים, שחיקה במסבים ותקלות באגזוז.הערכה מגיעה עם מקלט, אוזניות בגודל מלא, שני מוטות גישוש ומכשיר נוסף המאפשר לאבחן אטמים פגומים, קרעים במושבי עור בתא הנוסעים וחללים סגורים אחרים שאינם נמצאים בלחץ אוויר. מוט הגישוש הראשון החלול, המגיע בקוטר של 12 אינץ' מדגיש צלילי אוויר, ואילו מוט הגישוש השני, המגיע עם שטח מגע מסיבי יותר, מדגיש צלילים של שחיקה או ״טחינה״ בגלגלי שיניים. הערכה מגיעה עם סוללות תשעה וולט סטנדרטיות, ותיק נשיאה קשיח עם ריפוד ספוג פנימי.