
אורטוב גירים אוטומטיים בע"מ יבוא, שיפוץ, תיקון והחלפה גירים אוטומטיים להונדה
בעיות בגיר הונדה?
אל דאגה... אנחנו כאן איתך...
התקשר עכשיו !
לשאלות וייעוץ מקצועי - חינם!
ארז
054-423-0022
גל רביעי בגירים אוטומטיים של הונדה
עולם הגירים נמצא תמיד בחזית המחקר והפיתוח של מהנדסים, מכונאים, מטלורגים (מדעני מתכת) ובעלי מקצוע שונים ומגוונים. את הגירים של הונדה מקבלים המכונאים באהבה כבר שנים רבות והמבנה שלהם נשאר די קבוע ומוכר, בכל הקשור לחלקיהם הפנימיים. אבל פעם בכמה שנים מופיע חידוש טכנולוגי בתיבות תמסורת ששווה לשים אליו לב. אחד מאותם חידושים הוא – גל רביעי המותקן בתוך הגיר.
גל = ציר (Shaft באנגלית). זהו מוט המתכת המסתובב שמעביר את התנועה מהמנוע דרך הגיר לגלגלים, ויש כאלה כמה וכמה בכל רכב. התנועה הקווית שמתחילה בעבודת הבוכנות מועברת אל 'גל הארכובה' בתוך המנוע לשם יצירת תנועה סיבובית. מהמנוע, ודרך המצמד (קלאץ'), מועברת התנועה ל'גל הקצר' (נקרא גם mainshaft או inputshaft) אשר שמו מעיד על אורכו כמובן. ממנו עוברת התנועה אל ה'גל הנגדי' (נקרא גם countershaft או layshaft) עליו ערוכים גלגלי השיניים שבגיר האמונים על בחירת יחס ההפחתה (הילוך). גלגלי השיניים משתלבים באלו המחוברים לגל האחרון 'גל משני' (secondary shaft או outputshaft) המוציא את התנועה אל הגלגלים.
ברכב הונדה במודלים משנת 2007 ואילך של דגמי אקורד, אודיסיאה ואקורה ומשנת 2010 גם בדגמי TSX שולב בגיר גל רביעי. אפשר לכנות אותו 'גל מתווך' או 'גל מוסר', שמו באנגלית Intermediary Shaft. גל זה נושא עליו את ההילוכים השלישי והרביעי ואת תוף (דיסקה) המצמד של ההילוך השלישי.
הדרך הנכונה להתעסק עם הגלים בגיר כזה בעת פירוק היא לפי השלבים הבאים:
-
כמו בכל גיר מסירים ראשית את המערכת החשמלית. השוני במערכת הזו הוא שארבעת הסולונואידים מחוברים לגוף הגיר בתוך קופסית עם בורג. אם רוצים לפתוח את הגיר יש לשחרר את הבורג ולהסיר אותה אחרת היא תישבר.
-
מסירים את המכסים של תיבת התמסורת אחרי שחרור הברגים כרגיל.
-
משחררים את המיסבים של הגל הקצר. הוא מוברג לאום ומתחתיו טבעת לחץ הדורשת מעט שכנוע, להזהר לא לשבור אותה. מסירים את שני ברגי המכסה התחתון ומגיעים לגל הנגדי.
-
הגל הנגדי מוחזק בטבעת לחץ. אחרי שמפסקים אותה אפשר למשוך אותו למעלה. ואז נחשף גם הגל הרביעי.
-
על מנת לשחרר את הגל הרביעי (המתווך) יש לשים לב שהמיסב שלה מוחזק עם דיסקית הנוטה לדבוק לתיבה החיצונית. יש לשלוף אותה בעדינות ובנחישות.
-
פירוק שאר הגיר.
את הצירים מושכים מעלה והם יצאו בקו ישר ויאפשרו גישה לשאר חלקי הגיר.