התוכן כתוב בלשון זכר לשם שטף הקריאה בלבד. אתר זה מיועד לגברים ונשים כאחד, ואין בכוונתינו להפלות או לפגוע.

© אורטוב  גירים אוטומטיים בע"מ יבוא שיפוץ והתקנה.

08-946-7017

דואג מהתיקון?

לייעוץ ואבחון ראשוני בטלפון -חינם

התקשר עכשיו!

054-4230022

 

  • Facebook Social Icon

אורטוב גירים אוטומטיים בע"מ יבוא, שיפוץ, תיקון והחלפה גירים אוטומטיים להונדה

בעיות בגיר הונדה?

אל דאגה... אנחנו כאן איתך...
התקשר עכשיו !

לשאלות וייעוץ מקצועי - חינם!
ארז
054-423-0022

 

גל רביעי בגירים אוטומטיים של הונדה

עולם הגירים נמצא תמיד בחזית המחקר והפיתוח של מהנדסים, מכונאים, מטלורגים (מדעני מתכת) ובעלי מקצוע שונים ומגוונים. את הגירים של הונדה מקבלים המכונאים באהבה כבר שנים רבות והמבנה שלהם נשאר די קבוע ומוכר, בכל הקשור לחלקיהם הפנימיים. אבל פעם בכמה שנים מופיע חידוש טכנולוגי בתיבות תמסורת ששווה לשים אליו לב. אחד מאותם חידושים הוא – גל רביעי המותקן בתוך הגיר.

 

גל = ציר (Shaft באנגלית). זהו מוט המתכת המסתובב שמעביר את התנועה מהמנוע דרך הגיר לגלגלים, ויש כאלה כמה וכמה בכל רכב. התנועה הקווית שמתחילה בעבודת הבוכנות מועברת אל 'גל הארכובה' בתוך המנוע לשם יצירת תנועה סיבובית. מהמנוע, ודרך המצמד (קלאץ'), מועברת התנועה ל'גל הקצר' (נקרא גם mainshaft או inputshaft) אשר שמו מעיד על אורכו כמובן. ממנו עוברת התנועה אל ה'גל הנגדי' (נקרא גם countershaft או layshaft) עליו ערוכים גלגלי השיניים שבגיר האמונים על בחירת יחס ההפחתה (הילוך). גלגלי השיניים משתלבים באלו המחוברים לגל האחרון 'גל משני' (secondary shaft או outputshaft) המוציא את התנועה אל הגלגלים.

ברכב הונדה במודלים משנת 2007 ואילך של דגמי אקורד, אודיסיאה ואקורה ומשנת 2010 גם בדגמי TSX שולב בגיר גל רביעי. אפשר לכנות אותו 'גל מתווך' או 'גל מוסר', שמו באנגלית Intermediary Shaft. גל זה נושא עליו את ההילוכים השלישי והרביעי ואת תוף (דיסקה) המצמד של ההילוך השלישי.

 

הדרך הנכונה להתעסק עם הגלים בגיר כזה בעת פירוק היא לפי השלבים הבאים:

  • כמו בכל גיר מסירים ראשית את המערכת החשמלית. השוני במערכת הזו הוא שארבעת הסולונואידים מחוברים לגוף הגיר בתוך קופסית עם בורג. אם רוצים לפתוח את הגיר יש לשחרר את הבורג ולהסיר אותה אחרת היא תישבר.

  • מסירים את המכסים של תיבת התמסורת אחרי שחרור הברגים כרגיל.

  • משחררים את המיסבים של הגל הקצר. הוא מוברג לאום ומתחתיו טבעת לחץ הדורשת מעט שכנוע, להזהר לא לשבור אותה. מסירים את שני ברגי המכסה התחתון ומגיעים לגל הנגדי.

  • הגל הנגדי מוחזק בטבעת לחץ. אחרי שמפסקים אותה אפשר למשוך אותו למעלה. ואז נחשף גם הגל הרביעי.

  • על מנת לשחרר את הגל הרביעי (המתווך) יש לשים לב שהמיסב שלה מוחזק עם דיסקית הנוטה לדבוק לתיבה החיצונית. יש לשלוף אותה בעדינות ובנחישות.

  • פירוק שאר הגיר.

את הצירים מושכים מעלה והם יצאו בקו ישר ויאפשרו גישה לשאר חלקי הגיר.

Please reload

.בחרת טוב - אורטוב

הגיר התקלקל, הרכב תקוע,

פוחד מהוצאה כספית גדולה?

התקשר וגלה איך 10 דקות שיחת טלפון, יכולה לחסוך לך אלפי שקלים בתיקון הגיר.

 

התקשר עכשיו!

חינם,ללא כל התחייבות.

054-4230022

רכב תקוע בגלל גיר מקולקל

ניקוי וטיפול גיר אוטומטי, מנועים, רדיאטורים עם תוספים באיכות מעולה ובמחיר מדהים!

תוספים J & B לרכב תוספים סופר איכותיים

זה ארז התותח

שירות לקוחות ומצוינות בשירות הוא למד בארה"ב.

בישראל: עשרות השתלמויות, ניסיון של אלפי מכוניות, צוות מסור ומקצועי וכמובן אישה מקסימה, כמו שאומרים: אין גבר מצליח בלי אישה תומכת מאוחריו.

 

בדיקת מחשב לגיר אוטומטי

אם הייתי גיר אוטומטי הייתי אומר לך: קח אותי לאורטוב!

התקשר עכשיו!

054-4230022

המצבר הנמכר ביותר בעולם!

מצברי ורטה לכל סוגי הרכב

מצברים איכותיים במחיר מעולה

לא תמצא זול יותר -בהתחייבות!

מצאת זול יותר?! קבל החזר על ההפרש.