התוכן כתוב בלשון זכר לשם שטף הקריאה בלבד. אתר זה מיועד לגברים ונשים כאחד, ואין בכוונתינו להפלות או לפגוע.

© אורטוב  גירים אוטומטיים בע"מ יבוא שיפוץ והתקנה.

08-946-7017

דואג מהתיקון?

לייעוץ ואבחון ראשוני בטלפון -חינם

התקשר עכשיו!

054-4230022

 

  • Facebook Social Icon

תלונות על עוצמה

אורטוב גירים אוטומטיים בע"מ יבוא, שיפוץ, תיקון והחלפה גירים אוטומטיים לרכב.

 

כולם זוכרים את החדשות שהופיעו והתפרסמו לפני מספר שנים על חברת טויוטה ועל התלונות המתקשרות לנושא "האצה לא מכוונת" של רכבי החברה. אמצעי תקשורת החדשות הארציים גמרו לנושא להיראות כאילו שכל מכונית תוצאת טויוטה שקיימת בשוק עלולה להתנסות במצב מבעית זה.

מעולם לא ראיתי תכנית פעולה או אף הצעה לגבי צורת התגובה במקרה שתתנסו בחוויית האצת דהירה או האצה לא מכוונת. מעולם לא ראיתי מישהו שאומר לכם שאתם יכולים לשלוט בכך על ידי העברה פשוטה של תיבת ההילוכים למצב ניטראלי (סרק). אכן, ישנן מערכות הילוכים העושות שימוש בפתחים שונים: במידה ואתם בוחרים במצב של מעבר הילוכים ידני או מצב של נסיעה ספורטיבית, יהיה עליכם להזיז את ידית תיבת ההילוכים למצב רגיל לפני שתעבירו אותה למצב סרק. במשך כמה עשורים, כל היצרנים ציידו את המנועים שלהם בשיטות חישוב לבקרה והגבלת הילוך הרברס. 

לחץ מרכזי הופעל על היצרנים לבצע שינויים על מנת למנוע סוג כזה של אסון מהתרחשות בשנית. שינויים גדולים נעשו לחלק מהמערכות הפנימיות של כלי הרכב במטרה למנוע משטיחונים וממחצלות להידבק לדוושת הגז. נוסף על כך, בוצע שינוי לתקן בטיחות עבור כלי רכב ממנועים, המכוון את היצרנים להתקין מערכות שימנעו האצה לא מכוונת.כהתייחסות באופן רשמי כאל מערכת בלמים עקיפה (BTO) (Brake Throttle Override (BTO) system), כאש כל יצרן רשאי לציין את שמו על כל מערכת מותקנת. GM קורא לזה מערכת עקיפת דוושת חשמלית, סובארו קוראת לה בשם BOS, או מערכת בלמים עקיפה. פורד קוראת למערכת שלהם בשם BOA או בשם אחר מאיץ יתר של בלם (Brake Over Accelerator), חברת קרייזלר מתייחסת למערכת זו כאל PBA או סיוע בלמים בשעת פאניקה (Panic Brake Assist).

לא משנה באיזה שם יקראו למערכת זו, הפונקציה זהה וההפעלה מאוד דומה בין כל היצרנים. המערכת הראשונה יושמה על ידי חברת BMW בשנת 2001 אולם רובם המכריע של היצרנים לא כללו את המערכות שלהם עד להצעת העדכון של FMVSS. רוב החברות הכניסו לראשונה את המערכות שלהן בשנת 2010 או בדגמים המאוחרים יותר שיצאו לשוק.

אם כן כיצד פועלת מערכת זו? מרבית כלי הרכב הקיימים כיום עושים שימוש בלחצני בקרה אלקטרוניים למשנק (למצערת), אליה מתייחסים בדרך כלל כאל נהיגה באמצעות חוטי חשמל. מערכות אלו אינן עושות שימוש בכבל משנק (מצערת), אלא במקום זה עושות שימוש במנוע חשמלי על מנת לשלוט בפתח המשנק (המצערת). לכל המערכות האלה יש דבר אחד משותף: הן מעוצבות כך שהן סוגרות את המשנק (המצערת) ומגבילות בצורה רצינית את תנועת סיבוב המנוע במקרה שהבלם והמשנק (המצערת) מופעלים במקביל.

 

סוגי קלט ופלט אופייניים כוללים:

חיישן בלם – לא מפסק הפעלת/כיבוי הבלם האופיינית שלכם: במקום זה מודד החיישן את המיקום בפועל של דוושת הבלם באמצעות נגד משתנה אחד או יותר (פוטנציומטרים). אותות החיישן נשלחות למגוון רכיבים (תתי מערכות) כולל ECM, Cruise, TCM וגם EBCM. כלי רכב טיפוסי כגון Chevy Cruise יציג את הערך באחוזים על גבי מכשיר הסריקה שלכם. עם שחרור דוושת הבלם, הערך שיופיע יהיה 0%: בלחץ בלם מרבי הערך יהיה מעל 80%. חיישן הבלם מודד את רמת הקושי שאתם מפעילים על הבלם על מנת לנסות ולעצור את כלי הרכב.

חיישן מהירות כלי רכב – מאפשר למערכת לקבוע את המהירות המינימלית שבה מופעלת מערכת הבלמים העקיפה. מהירויות מינימליות נעות בדרך כלל מ-0 MPH (מיילים/בשעה) ועד ל-20 MPH, בהתאם ליצרן. חיישני APP– ביישומים מסוג של נהיגה באמצעות חוטי חשמל, המערכת עוקבת אחר מיקום דוושת ההאצה באמצעות חיישן לאיתור מיקום דוושת ההאצה (הגז) (APP). פתח המשנק (מצערת) הנדרש על מנת להפעיל את מערכת הבלמים העקיפה משתנה מ-55 עד 80% או יותר, בהתאם ליצרן.טמפרטורת מערכת קירור – ישנן מערכות שעוקפות את פעולת ה- BTO כאשר המנוע מאוד קר. 4WD Low– ישנן מערכות שעוקבות אחר מיקום 4WD נבחר. במידה וכלי הרכב פועל בטווח 4WD נמוך, מערכת הבלמים העקיפה מנוטרלת.

בקרה על כוח הגרירה – ישנן מערכות העוקבות אחר מיקום נבחר של 4WD. במידה וכלי הרכב פועל ב-4WD בטווח נמוך, מערכת הבלמים העקיפה תנוטרל. מכשירים להזרקת דלק – להגבלת מומנט הפיתול של המנוע, ישנן מערכות רבות המגבילות את אספקת הדלק למנוע באמצעות בקרה על המכשיר האחראי על הזרקת הדלק בזמן. רכיבים לתכנות שלבי הפיקות – להגבלת מומנט פיתול המנוע, ישנן מערכות המשנות את תזמון גל הפיקות של מנוע.

בקרת תזמון – דרך נוספת לשלוט במומנט פיתול המנוע היא לעכב את תזמון ההצתה. במהלך עקיפת (ביטול) מערכת הבלמים, המערכת עשויה להגביל באופן רציני את תזמון המנוע. לוחיות משנק (מצערת) –במהלך עקיפת (ביטול) מערכת הבלמים, פעולת המנוע של לוחית המשנק (המצערת) מוגבלת או במקרים אחדים מקבלת פקודה לעבור למצב סגור לגמרי. למרות שהלקוח לחץ על דוושת הגז (הדלק), המערכת סוגרת את לוחיות המשנק (המצערת). מערכת ABS– ישנן מערכות מסוימות העושות שימוש במערכת ABS על מנת לסגור את המשנק (המצערת) בצורה מכאנית במהלך פעולת עקיפת הבלמים.בהתאם לחומרת ההאצה הבלתי מכוונת, המערכת תשלוט במערכות שונות בניסיון לשלוט בהאצת כלי הרכב. בואו נסתכל על מערכת מזדה (Mazda) כך שנוכל להבין בצורה ברורה לגבי הדברים הנדרשים על מנת להפעיל את פעולת מערכת הבלמים העקיפה הבסיסית של מזדה.

בזמן נסיעה בכלי הרכב:

זווית הפתיחה של דוושת ההאצה: 5% או יותר מגודלה במצב סגור לגמרי. מהירות כלי הרכב: 10 קמ"ש {6.2 מיילים/לשעה} או יותר. בפעולה.מהירות המנוע: 1,150 סיבובים/בדקה או יותר. דוושת הבלם מופעלת. במידה ואתם עומדים בתנאים אלו הן תוך לחיצה על דוושת הגז (ההאצה) ועל דוושת הבלם למשך שנייה אחת או יותר, ה- PCM מכוון את זווית פתיחת שסתום המשנק (המצערת) כך שמהירות המנוע מוגבלת ל-1100 סיבובים/בדקה לערך. ישנן מערכות בלמים עקיפות אחדות שלא יפעלו במידה ותפעילו את דוושת הבלם לאחר פתיחת המשנק (המצערת). זאת במטרה למנוע מנהגים העושים שימוש בבלם, הפעלה לא נכונה של מערכת הבלמים העקיפה.ישנם יצרנים שאינם מצריכים הפעלה של המשנק (המצערת) טרם הפעלת דוושת הבלם כך שהמערכת יכולה לפעול ממצב של עצירה. עם סוג כזה של מערכת, בלימה חשמלית של כלי הרכב תגרום לירידה בעוצמת המנוע. על מנת לדחות בדיקה של כלי רכב אלו, עליכם לנטרל את מערכת הבלמים העקיפה. בדרך כלל תוכלו לבצע זאת באמצעות העברת מערכת הבקרה על כוח הגרירה למצב כבוי.במידה והלקוח מפעיל את הבלם לאחר פתיחת המשנק (המצערת) – פעולה אופיינית לנהג העושה שימוש בשתי רגליים – הדבר עשוי לגרום למחסור בעוצמה. כך שבפעם הבאה שאתם נתקלים בלקוח המתלונן על כך "שנראה לו מהעבר (שהנסיעה) לעתים מקוטעת וכוללת עצירות" או "המנוע מאבד מכוחו לעתים", קחו בחשבון את הרגלי הנהיגה של הלקוח לפני שאתם מתערבים יותר מדי בחיפוש אחר בעיה או תקלה עם כלי הרכב.כמו מספר מערכות אחרות הקיימות בכלי הרכב של היום, מערכת הבלמים העקיפה יכולה לגרום לכם לבלות זמן רב בניסיון לאבחן מצב שאינכם מסוגלים לתקן. מערכת זו הפכה לשכיחה בכלי הרכב של היום, לכן קחו לעצמכם זמן להכיר את הפעלת המערכת הזו כך שתוכלו להסביר ללקוחות שלכם את מה שקורה.

 

לעשרות המלצות על מכון גירים לחץ כאן

 

לייעוץ מקצועי, להצעת מחיר, לנסיעת בדיקה - חינם!התקשר עכשיו!ארז054-423-0022

Please reload

.בחרת טוב - אורטוב

הגיר התקלקל, הרכב תקוע,

פוחד מהוצאה כספית גדולה?

התקשר וגלה איך 10 דקות שיחת טלפון, יכולה לחסוך לך אלפי שקלים בתיקון הגיר.

 

התקשר עכשיו!

חינם,ללא כל התחייבות.

054-4230022

רכב תקוע בגלל גיר מקולקל

ניקוי וטיפול גיר אוטומטי, מנועים, רדיאטורים עם תוספים באיכות מעולה ובמחיר מדהים!

תוספים J & B לרכב תוספים סופר איכותיים

זה ארז התותח

שירות לקוחות ומצוינות בשירות הוא למד בארה"ב.

בישראל: עשרות השתלמויות, ניסיון של אלפי מכוניות, צוות מסור ומקצועי וכמובן אישה מקסימה, כמו שאומרים: אין גבר מצליח בלי אישה תומכת מאוחריו.

 

בדיקת מחשב לגיר אוטומטי

אם הייתי גיר אוטומטי הייתי אומר לך: קח אותי לאורטוב!

התקשר עכשיו!

054-4230022

המצבר הנמכר ביותר בעולם!

מצברי ורטה לכל סוגי הרכב

מצברים איכותיים במחיר מעולה

לא תמצא זול יותר -בהתחייבות!

מצאת זול יותר?! קבל החזר על ההפרש.