התוכן כתוב בלשון זכר לשם שטף הקריאה בלבד. אתר זה מיועד לגברים ונשים כאחד, ואין בכוונתינו להפלות או לפגוע.

© אורטוב  גירים אוטומטיים בע"מ יבוא שיפוץ והתקנה.

08-946-7017

דואג מהתיקון?

לייעוץ ואבחון ראשוני בטלפון -חינם

התקשר עכשיו!

054-4230022

 

  • Facebook Social Icon

ממיר מומנט בגיר פלנטרי

תיקון שיפוץ והחלפת גירים פלנטריים לרכב, התקשר ליעוץ טלפוני ראשוני – חינם!

 

בגיר אוטומטי אין התערבות של הנהג בהעברת ההילוכים. הנהג לא מזיז ידית ולא דורך על דוושת הקלאץ' (מצמד). אבל האם זה אומר שאין בגיר אוטומטי קלאץ'?

 

מי ה'גמד' שעושה בשבילנו את העבודה ויודע להעביר את הכח מהמנוע לגיר?

לרכיב המורכב והמעניין הזה קוראים – ממיר מומנט.

בשביל מה ממיר מומנט?

ממיר המומנט משמש כתחליף לדוושת הקלאץ'.

הוא מעביר את כח המנוע אל הגיר על ידי שימוש בלחץ שמן. על מנת שהעברת הכח תהיה חלקה (בלי דפיקות ומכות) בעצם אין חיבור מכאני בין המנוע לגיר. החלק בממיר המומנט המחובר למנוע מסתובב ומסחרר את השמן בתוכו. השמן המסוחרר מנותב בצורה כזו שיסובב את החלק בממיר המומנט המחובר לגיר.

 

ממה מורכב ממיר מומנט בגיר אוטומטי?

הוא מורכב מארבעה חלקים עיקריים הנראים כטורבינה:

1. גוף /מכסה – החלקים הנעים נתונים בתוך מבנה עגול הנראה כדיסק. תפקידו לשמור שכל החלקים יהיו טבולים בשמן כל הזמן ולעבוד בסביבה של לחץ גבוה, חום ועומסי פיתול.

2. אימפלור – החלק בממיר המחובר למנוע ומתחיל את התנועה. נראה כמו מאוורר ומניע את השמן בסחרור בתוך גוף הממיר.

3. סטטור – דיסקה מחורצת הנמצאת בלב ממיר המומנט ותפקידה להגביר ולנתב את סחרור השמן מהאימפלור אל החלק בממיר המחובר לגיר האוטומטי.

4. רוטור – החלק בממיר המחובר אל הגיר האוטומטי ותפקידו לקבל את הכח המועבר על ידי השמן המסתובב ולהעבירו אל הגיר ואל הגלגלים.

עד כמה יעילה המערכת הזו בגיר ומה יתרונותיה?

האמת היא שהמערכת הזו איננה יעילה בהשוואה לשיטות אחרות. בגלל שאין חיבור ישיר בין חלקי המנוע לחלקי הגיר האוטומטי, מאבדים בערך 10% מהכח.

לממיר המומנט שני יתרונות בולטים:

1. חיבור 'רך' בין המנוע לגיר המאפשר חיקוי טוב של רכות הדריכה והשחרור של דוושת הקלאץ' בגיר רגיל.

2. הגברת מומנט המנוע על ידי הסטטור. מאפשר בעצם הגברה למהירות גבוהה למרות שבפועל בגיר האוטומטי יש 'רק' 2-3 הילוכים.

אילו תקלות נפוצות נוכל לאתר בממיר מומנט?

כל חלקי הממיר טבולים בשמן גיר שראוי שיהיה איכותי וטוב כיוון שבתוך העומסים שהוא סובל, יכול השמן לאבד מתכונותיו הכימיות כחומר סיכה וכמקרר.

 

בממיר המומנט ניתן לזהות 2 תקלות נפוצות:

1. כנפיים עקומות בטורבינה – הרכב לא 'יסחוב' ויתקשה לפתח תאוצה אם בכלל.

2. סטטור תקוע – תתאפשר תאוצה תקינה ממצב עמידה אבל הרכב לא יאיץ מעל כ-60 קמ"ש.

 

סטטור משוחרר – הרכב יתקשה להאיץ מהמקום אבל אחרי הגעה ל-60קמ"ש יוכל להאיץ כרגיל.

גיר פלנטרי הוא תיבת ההילוכים הנפוצה ביותר בקרב הרכבים האוטומטיים החדשים,

Please reload

.בחרת טוב - אורטוב

הגיר התקלקל, הרכב תקוע,

פוחד מהוצאה כספית גדולה?

התקשר וגלה איך 10 דקות שיחת טלפון, יכולה לחסוך לך אלפי שקלים בתיקון הגיר.

 

התקשר עכשיו!

חינם,ללא כל התחייבות.

054-4230022

רכב תקוע בגלל גיר מקולקל

ניקוי וטיפול גיר אוטומטי, מנועים, רדיאטורים עם תוספים באיכות מעולה ובמחיר מדהים!

תוספים J & B לרכב תוספים סופר איכותיים

זה ארז התותח

שירות לקוחות ומצוינות בשירות הוא למד בארה"ב.

בישראל: עשרות השתלמויות, ניסיון של אלפי מכוניות, צוות מסור ומקצועי וכמובן אישה מקסימה, כמו שאומרים: אין גבר מצליח בלי אישה תומכת מאוחריו.

 

בדיקת מחשב לגיר אוטומטי

אם הייתי גיר אוטומטי הייתי אומר לך: קח אותי לאורטוב!

התקשר עכשיו!

054-4230022

המצבר הנמכר ביותר בעולם!

מצברי ורטה לכל סוגי הרכב

מצברים איכותיים במחיר מעולה

לא תמצא זול יותר -בהתחייבות!

מצאת זול יותר?! קבל החזר על ההפרש.