התקשר וגלה איך 10 דקות שיחת טלפון עם ארז יכולה לחסוך לך אלפי שקלים בתיקון הגיר!

קבל היום איבחון ראשוני בשיחת טלפון והצעת מחיר. ללא תשלום.

קלאץ ומכסה DC6.jpeg

תיקון גיר אוטומטי זה אנחנו

באורטוב גירים אוטומטיים אנחנו מתמחים בפתרון כל התקלות בתיבות DCT, DSG

בעלות נמוכה יותר באופן משמעותי מהחברה (לחלקים מקוריים)

המחשוב והכלים שברשותנו מהמתקדמים בתחום, ויש ביכולתנו אפשרות של צריבת תוכנות, העתקה, לימוד תוכנה ועדכון לגיר האוטומט.

גיר DQ250    DSG6

גיר בעל מצמד כפול רטוב (טבול בשמן) ו-6 הילוכים מופעל ע"י מוח גיר הידראולי חשמלי.

בשונה מתיבת ה-DSG7 גם המצמדים וגם המכטרוניק נמצאים בתוך הגיר ומתפקדים כיחידה אחת.

תיבה זו נחשבת לאמינה יותר וחזקה יותר שכיחה במנועי דיזל או בנזין בנפח גדול.

 

תקלות נפוצות

  • אין רוורס בפתאומיות

  • נזילת שמן בין הגיר למנוע

  • רעידות בזמן נסיעה בעיקר בזמן העברת ההילוכים

 

יתרונות 

  • קלאץ' רטוב (בלאי נמוך יחסית)

  • אמינות

  • חזק יותר

  • העברת הילוכים מהירה וחלקה

  • לא משנה את התנהגותו בעיר (נסיעה בפקקים) היות והקלאץ' לא מתחמם יתר על המידה


גיר DSG7

גיר בעל צמד מצמדים יבשים ו-7 הילוכים.

נשלט (מפוקד) ע"י "מכטרוניק" - מפעיל הידראולי חשמלי האחראי על פעולת הקלאץ' והעברת ההילוכים.

  • צמד המצמדים מגיע כיחידה אחת (מארז) ולא ניתן להפריד ביניהם.

  • בסיסו של הגיר DSG7 הוא כגיר רגיל לחלוטין אבל מתפקד כאוטומט בעזרת המיחשוב המתקדם של מחשב הגיר.

  • הצורך בהחלפת קלאץ' ברכב נובע משחיקה טבעית וההרגשה שיש צורך בכך היא לרוב רעידה חריגה בתחילת נסיעה בעיקר תחת עומס/עלייה.

 

3 חלקים שונים בתיבה אחת: מכטרוניק, מחשב, קלאץ'

תקלות נפוצות - הצורך בהחלפת/שיפוץ מכטרוניק:

  1. רכב לא נוסע בכלל בפתאומיות

  2. רכב נוסע רק קדימה

  3. רכב נוסע רק אחורה

  4. רכב נוסע ומשתגע - רק הילוכים זוגיים, רק הילוכים אי-זוגיים

  5. הצורך בהחלפת מחשב גיר:

  1. רכב לא מניע

  2. תקלת חשמל קבועה (D מהבהב)

  3. רכב לא מעביר הילוכים (תקוע על הילוך מסוים בלבד)

 

הצורך בהחלפת קלאץ' באחת או במצטבר בתופעות הבאות:

  1. הידרדרות בעלייה

  2. רעידות חזקות

  3. רעש בהחלפת הילוכים

הצורך בהחלפת הגיר בשלמותו נדירה יותר, אבל קיימת במקרים מסוימים כאשר כשל כלשהו גורם לתיבה להתפרק, בדרך כלל קורה שמיסב קורס והורס את גלגלי השיניים בגיר.

 

יתרונות DSG7:

  • חיסכון בצריכת דלק

  • העברת הילוכים מהירה ונעימה (גם בהילוכים נמוכים)

  • טיפולים ואחזקה זולים יחסית

 

תקלה נוספת ונפוצה מאוד ברכבים בעלי DSG7 היא רעש חזק של מתכת בזמן ההנעה שנפסק לאחר מספר שניות - לרוב בעיה זו תיפתר ע"י החלפה של גלגל תנופה (Flywheel)

* בשנים מסוימות הקונצרן VAG לקח אחריות על תקלות במכטרוניק לאחר תביעה ייצוגית ארוכה והחזיר כסף ללקוחות שתיקנו בעצמם, או תיקן ללא עלות במוסכים המורשים.

גיר Direct Shift Gearbox      DSG

במילים פשוטות ניתן לומר שזה גיר רגיל או ליתר דיוק 2 גירים רגילים נפרדים שחוברו לתיבה אחת בעלת 2 מצמדים.

הצורך בשני מצמדים נובע מכך שברגע שהילוך 1 משולב, הקלאץ' משוחרר (C1) 

הילוך 2 ו-R, הקלאץ' לחוץ (C2) 

במידה שהנהג האיץ, הקלאץ' משתחרר והילוך שני משולב. (במידה שהנהג שילב ל-R קורה אותו הדבר.)

באותו רגע שקלאץ' 2 השתחרר, נלחץ קלאץ' 1 והוחזקו הילוכים 1 ו-3 וכן הלאה.

וכך מתבצעת העברת הילוכים מהירה וחלקה לעומת גירים רובוטיים בעלי קלאץ' 1 (לדוגמה: טויוטה קורולה) שישנה השהיה בהעברת ההילוכים.

על כל הפעולות הללו שולט "מכטרוניק" - יחידה הידראולית חשמלית שמבצעת גם העברת הילוכים וגם מתפקדת על המצמדים.

* יחידת המכטרוניק נפוצה מאוד בכל רכבי VAG (סקודה, סיאט, אאודי ופולקסווגן) בשלל סוגי תיבות ה-DSG ובשלל צורות.

 

Dual Clutch Transmission    DCT 450  - פורד/וולבו

גיר בעל 2 מצמדים רטובים ו-6 הילוכים.

מפוקד חשמלית והידראולית גם יחד ע"י מחשב ובית שסתומים כמו בגירים אוטומטיים פלנטריים.

גיר DCT 450 אמין מאוד ונחשב היום לגיר הכי מהיר בהחלפת הילוכים. נקרא גם Power Shift, תיבה חזקה מאוד ונפוצה מאוד ברכבים בעלי מנועים גדולים והספק גבוה.

מארז המצמדים ניתן לשיפוץ והוא מכיל סט קלאצ'ים ופלדות חיכוך ובוכנות יצוקות שמופעלות ע"י לחץ הידראולי ומפוקד ע"י בית השסתומים ומחשב הגיר.

 

בעיות נפוצות

* דפיקות חזקות בשילוב D ו-R

* השהיה בכניסת הילוכים

* החלקות (יציאה לניוטרל) במעבר הילוכים

* אין קדימה בפתאומיות

* נזילת שמן ממחזיר שמן קדמי (נפוץ ביותר)

 

באורטוב גירים אנו משפצים ומתקנים תיבות DCT והמיחשוב שלנו מתקדם ומקורי כך שאפשר לצרוב/לעדכן תוכנה לגיר חדש או מחשב חדש.

ניתן לבצע לימוד תוכנה Basic Setting לגיר לאחר החלפתו (מפירוק/יבוא) או לאחר שיפוץ התיבה המקורית.

 

Dual Clutch Transmission     DCT 250  פורד/רנו

גיר בעל 2 מצמדים יבשים ו-6 הילוכים.

מפוקד ע"י מחשב חיצוני שמחובר בצורה ישירה לגיר (יבש גם הוא).

תיבה זו נפוצה בעיקר ברכבי פורד ורנו וכיום גם בדצ'יה.

להבדיל מהתיבה התאומה שלה ה-DCT 450 הרטובה ניתן לתקן אותה נקודתית ( החלפת מחשב או החלפת קלאץ', מזלגות) בעלות נמוכה משמעותית וללא צורך בתיקון כללי של הגיר עצמו.

תקלה נפוצה מאוד היא התפרקות של גלגל התנופה. כתוצאה מכך הקלאץ' והמזלגות המפעילות נהרסים.

תקלה נוספת היא מחשב הגיר.

לתיבה זו אין יחדה הידראולית והשמן בגיר הוא לשימון בלבד. הכול מפוקד חשמלית - לכל מזלג יש מנוע הפעלה, כלומר 2 מזלגות, 2 מנועים ו-1 מחשב שעובדים חשמלית.

לגיר DCT 250 ישנה ערכה ייעודית להחלפת המצמדים ומיחשוב מתקדם לצריבה והפעלת הגיר לאחר התקנת מחשב גיר חדש או ערכת קלאץ'.

* באורטוב גירים אפשר למצוא גם את המיחשוב המתקדם ביותר וגם ערכות כלים ייעודיים להתקנה וכיווץ קלאץ' ומחשב מקוריים פורד/רנו.

 

(בפורד פוקוס)   DCT 250

ברכבי פורד פוקוס משנת 2012 ניתן למצוא את התיבה DCT 250 אשר מפוקדת חשמלית ע"י מחשב. חברת פורד קיבלה על עצמה אחריות לכשל במחשב הגיר (לאחר תביע ייצוגית) והאריכה את האחריות ל-10 שנים להחלפת גיר ללא עלות.

תנאי החלפת המחשב כרוכה בהחלפת קלאץ' (מצמדים) ומזלגות הפעלה.

אנחנו באורטוב גירים אוטומטיים מחליפים את המצמדים והקלאץ/ בעלות נמוכה בהרבה מהחברה (לחלקים מקוריים), ואין שום בעיה לדרוש החלפת מחשב גיר לאחר התיקון במוסך אחר ללא עלות, וכך לחסוך אלפי שקלים.

באורטוב גירים אוטומטיים אנחנו מתמחים בפתרון כל התקלות בתיבות DCT, DSG.

המחשוב והכלים שברשותנו מהמתקדמים בתחום, ויש ביכולתנו אפשרות של צריבת תוכנות, העתקה, לימוד תוכנה ועדכון לגיר האוטומט.

אם הייתי גיר אוטומטי הייתי אומר לך: קח אותי לאורטוב!

השאר פרטים

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה