התקשר וגלה איך 10 דקות שיחת טלפון עם ארז יכולה לחסוך לך אלפי שקלים בתיקון הגיר!

קבל היום איבחון ראשוני בשיחת טלפון והצעת מחיר. ללא תשלום.

IMG_20190807_141551.jpg

גיר אוטומטי  DSG האם כדאי לרכוש?

DSG היא למעשה תיבת הילוכים ישירה , אוטומטית עם מצמד כפול.

רוב המכוניות מגיעות עם קלאצ' בודד כשהגיר השני מחשב את ההילוך אשר אמור לעבור הלאה ומכין אותו. למעשה בתיאוריה זה אומר שתיבת ההילוכים תמיד מוכנה למהלך הבא שלנו ולכן המעבר בין ההילוכים מהיר וחלק.  

ישנם עוד שמות לגיר זה כמו תיבת הילוכים כפולת מצמד או קלאצ' תאום. כל יצרן משתמש בשם אחר לאותה תיבת הילוכים.

החיישנים בגיר כל הזמן מודדים נתונים כמו: מהירות הנסיעה, כמה חזק עובד המנוע, מיקום דוושת ההאצה, צורת הנהיגה ומצב הנהיגה, הכול על מנת שההילוך יעבור בצורה חלקה בצורת הנהיגה ובמצב הנהיגה.

 

החלפת הילוכים תוך מאיות השנייה

אם ברכב יש מצבי נהיגה כמו ספורט, או נהיגה חסכונית של הנהג תיבת הילוכים זו עוזרת לגיר להחליט מתי הזמן הנכון להחליף את ההילוך. תיבת הילוכים זו יכולה להחליף הילוך תוך כמה מאיות השנייה בזמן האצה ובזמן האטה.

על מחירה

על תיבת הילוכים זו תשלמו יותר מגיר ידני,

ה- DSG  יכולה להיות כבדה יותר מגיר אוטומטי רגיל או מגיר ידני לכן צריכת דלק שלו תהיה קצת יותר גבוהה מאשר בגיר ידני. מצד שני הנוחות שבגיר זה על פני גיר ידני גבוהה יותר וניתן לספוג את צריכת הדלק הקצת יותר גבוהה.

רוב רוכשי המכוניות מעדיפים לקנות גיר אוטומטי בגלל נוחות הנהיגה במיוחד בפקקים, אין צורך להשתמש כל הזמן ברגל שמאל וללחוץ על המצמד בשביל להחליף הילוך.

לנהוג בגיר DSG (גיר אוטומטי עם מצמד כפול) לא שונה משאר הגיר האוטומטיים עדיין צריך ללחוץ על הברקס בשביל לעביר למצב נוטרל, חנייה ורברס.

 

שחרור של הבלם למעשה מתחיל את הנסיעה והרכב מתדרדר טיפה אחורה או גולש קדימה בצורה מכוונת בשביל  שיהיה ניתן לתמרן במהירות נמוכה בצורה נוחה. כמובן כשעוצרים ורוצים לצאת מהאוטו מומלץ להפעיל את בלם היד.

יתרון גדול של גיר זה הוא היכולת להוריד הילוך, כשהנהג מחליט להוריד הילוך תיבת ההילוכים מתנתקת מהמצמד ומורידה את המנוע בדיוק למהירות הנדרשת להילך הנמוך.

לא רק שבזכות גיר זה הורדת ההילוך נעשה בצורה חלקה היא גם נותנת מספיק זמן בשביל לבחור את ההילוך הנכון ונותנת את האפשרות למשל לרדת מהילוך 6 ישר לשלישי ובגלל יכולות הגיר המנוע לא מתאמץ יותר מידי ועושה את העבודה בנינוחות יחסית.

יתרון נוסף הוא היכולת לדמות מאפיינים של נהיגה בגיר ידני אך בנוחות של אוטומט. בדרך כלל במכוניות אשר יש בהן גיר DSG ניתן לשחק עם מצבי הנהיגה וממש להחליף הילוכים אבל בלי להשתמש בקלאצ' (מצמד) הוא אוטומטי והנהג רק מחליף את ההילוך כשהוא רוצה.

חסרונות DSG

חסרון הקיים בגיר זה הוא שתיבת ההילוכים  מזהה שגיאה ומגבילה את עצמה להילוך אחד בד"כ להילוך שלישי על מנת למזער נזקים. 

במצב כזה תופיע שגיאה על לוח השעונים בשם PRNDS ותיבת ההילוכים תכנס למצב ברירת מחדל וצריך יהיה לקחת את הרכב למוסך ולהעביר אותו בדיקת דיאגנוסטיקה בשביל לעלות על הבעיה.

אם בבדיקה תהיה שגיאה של "מצמד הגיע לגבול" סיכוי טוב שיש בעיה במצמד.

בדרך כלל תקלה כזאת לא תופיע מעצמה אלא רק אם היו  תקלות של רעידות בתיבת ההילוכים.  בודק דיאגנוסטיקה טוב יעלה על הבעיה בעת הבדיקה.

חסרון נוסף הוא אי היכולת להתניע את הרכב מלווה בהודעת שגיאה שהרכב לא מזהה אם הוא במצב חניה או ניוטרל. הבעיה היא שהמכטרוניק מקבל מידע לא טוב באיזה מצב נמצא הגיר ולא נותן להתניע בגלל שהוא לא מזהה אם הרכב במצב ניוטרל או חנייה. מה שנפגע בעצם זה בורר הגיר ולא תיבת ההילוכים.

רוב הגירים האלו בעלי 6 או 7 מהיריות והם אמינים בדיוק כמו כל גיר אוטומטי אחר.

רצוי לתחזק בצורה נכונה ולשמור על הגיר בטיפולים בזמן וככה אורך החיים של הגיר יהיה ארוך יותר וללא תקלות.

גיר אוטומטי עם מצמד כפול ניתן למצוא בקונצרן פולסווגן , סיאט, אאודי , סקודה דגמים מסוימים של פורשה , וולו , BMW , ניסן, פורד ואפילו MG הסינית.

אורטוב שיפוץ גיר לפני ואחרי

אם הגעת לכאן את בטח חושב על החלפת שמן גיר, טיפול לגיר, אינטרקולר או שיפוץ גיר.

.

להצעת מחיר, לייעוץ ולאבחון ראשוני של התקלה בטלפון - דבר איתנו.

אם הייתי גיר אוטומטי הייתי אומר לך: קח אותי לאורטוב!

השאר פרטים

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה