תיבת הילוכים עם קלאצ' כפול DCT
DCT זוהי תיבת הילוכים שיש בה שתי יחידות גיר, לכל יחידת גיר יש קלאצ', בזמן הנהיגה אפשר להשתמש בשילוב שתיהן
כל קלאצ מפעיל שני סט שונה של גירים, כשקלאצ' אחד מפעיל סט של גירים אי זוגיים והסט השני מפעיל סט של גירים זוגיים. כשקלאצ' אחד מופעל והרכב מתחיל לנוע , תיבת ההילוכים יכולה לבחור הילוכים בין אם גבוה או נמוך במערכת השנייה של הקלאצ. כשהסל"ד מתאים והקלאצ' נכנס לפעולה השני מתנתק, ככה למעשה מתחלף ההילוך.
הילוכים אלו משתלבים טוב עם גירים מכאניים ישנים יותר, לגירים אלקטרו-מכאניים או אלקטרו הידראוליים. ניתן להעריך ולשלוט על שינויים בגיר באמצעות תוכנה המחוברת למחשב הגיר.
יצרנית הגירים פורד משתמשת במונח זה – DCT בהקשר לקלאצ' הכפול שלהם.
למרות שמשתמשים במונח הגנרי הזה קלאצ כפול טכנית מתכוונים לגל ארכובה (קרנקשפט), כלומר מכונה שהופכת תנועה קווית של בוכנות לתנועה סיבובית. רוב המכוניות המודרניות מונעות ע"י הנעה קדמית של הגלגלים ומשתמשות למעשה בגל ארכובה.
יתרונות של מערכת ה- DCT
הקלאצ' שנכנס לפעולה הוא יבש יחסית, כמעט לא נדרש שמן לקירור לכן יעילותו טובה יותר.
ניתן לשמן ולאטום אותו "לכל החיים" (10 שנים או 240,000 ק"מ) כך פחות מתחזקים אותו.
שוקל 73 ק"ג - לא מכביד על המנוע.
החלפת הילוך מהירה - חוסכת בסיבובי מנוע.
מונע על ידי אלקטרו מכאניקה - לא צריך התערבות הידראולית.
לגיר אוטומטי DCT יש 6 הילוכים ורברס.
במערכת ה- DCT יש מספר סנסורים אשר אוספים ומספקים מידע למחשב הגיר. מידע כמו: מהירות גל הנעה, טווח תנועה וסנסורים למתן פקודות כמו העברת הילוכים בתזמון נכון.